ZOUTTHERAPIE EN SPORTERS

Zouttherapie voor sporters kan u helpen uw longfunctie, longcapaciteit en uithoudingsvermogen te verbeteren. Zo haalt u het beste in uzelf naar boven.

Zouttherapie is de nieuwste trend in professionele sporttrainingen. Heel veel bekende sporters en verschillende nationale teams in Centraal- en Oost-Europa gebruiken zouttherapie regelmatig om hun prestaties te verbeteren.

Ontspan of neem deel aan onze aparte programma’s in onze Bunker Zoutkliniek en adem gezuiverde lucht in die verrijkt is met microscopisch kleine deeltjes zout. De droge zoute aerosol in de zoutkamer elimineert de zwevende deeltjes in de luchtwegen en helpt het lichaam zichzelf te zuiveren van schadelijke toxines.

Het doel van zouttherapie, als onderdeel van een actief sportprogramma, is het verhogen van de longfunctie en het verbeteren van de ademhaling. Sporters die hun ademhaling hebben geoptimaliseerd kunnen betere prestaties leveren. Dit betekent dat ze meer lucht over hebben, waardoor ze nog betere resultaten kunnen neerzetten.

Wilt u als sporter optimaal presteren? Denk dan ook eens aan het integreren van halotherapie in uw trainingsroutine!

Klinische studies hebben aangetoond dat zouttherapie:

• Slijm uit de luchtwegen  verwijdert waardoor luchtwegobstructie afneemt of verdwijnt
  • Het verbetert het mucociliaire klaringsmechanisme van zowel astmatische als gezonde longen
  • Het brengt de vloeistoffen van de luchtwegen weer in balans

• Het verstrekt anti-inflammatoire en bactericide effecten
  • Het vermindert de bronchiale hyperrespons.
  • Het verbetert de longfunctie.
  • Het helpt om ongewenste geïnhaleerde deeltjes uit de longen te verwijderen.

Maak daarom vandaag nog een afspraak met De Bunker Zoutkliniek in Rotterdam en plan uw zouttherapiesessie in.