ZOUTTHERAPIE EN KINDEREN

Zouttherapie is een 100% natuurlijke en medicijnvrije therapie zonder bijwerkingen. Het is al geschikt voor kinderen vanaf de leeftijd van 6 maanden. Jonge kinderen reageren veelal snel op natuurlijke behandelwijzen. Na slechts enkele sessies zijn er meestal al duidelijk zichtbare verbeteringen opgetreden.

Kinderen hebben relatief gezien meer problemen met hun luchtwegen dan ouderen. De belangrijkste redenen hiervan zijn:

• De longen bij kinderen zijn tot ongeveer hun 9e levensjaar nog volop in ontwikkeling en zijn daardoor gevoeliger voor gevolgen van vervuiling.
  • Trilhaartjes in de luchtwegen zijn bij kinderen nog niet volgroeid waardoor hun longen minder vermogen hebben om vervuiling naar buiten te werken.
  • Longen van kinderen zijn nog niet volgroeid . Kinderen hebben daarom een hoger ademhalingsritme en halen meer vervuiling naar binnen dan volwassenen.

In onze Paraid kamer is voor alle kinderen ruime gelegenheid om te spelen. Ze ervaren zouttherapie als een ontdekkingstocht naar zeelucht, zout en zand of ze spelen allerlei leuke spelletjes.  Luchtweg- en huidproblemen verminderen op deze manier spelenderwijs. Ondertussen kunnen ouders in comfortabele stoelen meegenieten van de wonderbaarlijke effecten die zout op hun kinderen en hunzelf heeft.

Voordelen van halotherapie voor kinderen

• Het verlicht symptomen van respiratoire- en huidcondities en waardoor medicijngebruik minder vaak nodig is.
  • Het ondersteunt een goede longontwikkeling en vermindert het risico van respiratoire aandoeningen in de toekomst.
  • Het versterkt het immuunsysteem en herstelt het energieniveau.

• Het beïnvloedt de psycho-emotionele ontwikkeling en stabiliteit van uw kind positief.
  • Het vermindert vermoeidheid en prikkelbaarheid en verbetert het slaappatroon en de eetlust.
  • Het vermindert angst en depressie en voor een beter welbevinden.