ZOUTTHERAPIE EN ROKERS

Door roken ontstaat er een chronische ontsteking van de luchtwegen, waardoor er meer slijm wordt aangemaakt. De kleine luchtwegen en longblaasjes kunnen hierdoor beschadigd raken. Op den duur kan dit leiden tot een chronische vernauwing van de luchtwegen. Dit is bij COPD het geval.

Een rokershoest komt voor als het gevolg van schade aan de trilharen, kleine vezels in de luchtpijp en de bronchiën, die verantwoordelijk zijn voor het helpen uitscheiden van slijm dat zich in de luchtwegen ophoopt.

Daar de trilhaartjes beschadigd zijn en de sigarettenrook nog meer giftige stoffen naar binnen brengt, zal het slijm zich in de longen ophopen. Sommige trilharen kunnen zich ’s nachts herstellen, waardoor de roker ’s ochtends overmatig zal beginnen hoesten om het overtollige slijm naar buiten te krijgen.

Na verloop van tijd zullen de trilharen uitgeschakeld worden en krijgt de roker ernstige ademhalingsproblemen.

Wat kan zouttherapie bieden?

Een medicijnvrije en 100% natuurlijke behandelwijze  die de symptomen  van luchtwegaandoeningen verlicht en het natuurlijk immuunsysteem versterkt .

Vastzittend slijm wordt minder taai en langzaam losgemaakt, luchtwegirritaties verminderen, opgezette slijmvliezen slinken en u krijgt het minder benauwd en meer lucht. Ook werkt zouttherapie ontstekingsremmend en versterkt het het immuunsysteem waardoor men minder vatbaar is.

Zouttherapie is ook geschikt voor mensen die (nog) geen longaandoening hebben, maar bijvoorbeeld roken of aan (top)sport doen.

Zouttherapie bestaat al heel lang en vindt zijn oorsprong in mediterrane zoutmijnen. De bewezen werking van zouttherapie is aangetoond in diverse medische en wetenschappelijke onderzoeken en artikelen, maar blijkt vooral uit de praktijk en door de positieve ervaringen van cliënten. Na een aantal sessies zijn de eerste resultaten al merkbaar. Vastzittend slijm komt los, wordt gemakkelijker opgehoest en men kan vrijer ademen.

Bent u roker of bent u gestopt?  Informeer naar de mogelijkheden hoe wij u kunnen helpen.