Zouttherapie / veel gestelde vragen

Wat is Halotherapie of Zouttherapie?

Zouttherapie, ook wel halotherapie genoemd, is een 100% natuurlijke en medicijnvrije behandelingsmethode voor de luchtwegen en de huid. Hierbij wordt het microklimaat van natuurlijke zoutmijnen en grotten nagebootst door het verstuiven van droog aerosol zout in een zoutkamer. Het microklimaat dat in een zoutkamer wordt gecreëerd is antibacterieel, allergeen vrij en effectief voor het verlichten van klachten van de luchtwegen en de huid.

Waarom Zouttherapie?

De zoute lucht reinigt de luchtwegen, doodt de bacteriën, schimmels en heeft een ontstekingsremmende werking. Na enkele behandelingen in onze zoutkamer kunt u beter ademen en wordt u minder benauwd. Verschijnselen zoals tranende ogen, niezen en jeuk nemen merkbaar af. De kans op het terugkomen van infecties wordt sterk verminderd. U kunt positieve resultaten verwachten tussen de 5 en 15 bezoeken. Veel mensen kampen vaak al langere tijd met gezondheidsklachten aan de huid of aan het ademhalingsstelsel. Voor veel klachten zijn er effectieve medicijnen die helaas ook weer bijwerkingen hebben. Veel allergische aandoeningen kunnen bijvoorbeeld juist veroorzaakt worden door veelvuldig gebruik van medicijnen. Een combinatie van halotherapie en de reguliere geneeskunde is daarom een hele fijne combinatie. Het gebeurt veelvuldig dat mensen hun medicatie kunnen afbouwen en soms zelf helemaal kunnen stoppen. Overleg dit altijd met uw behandelend arts.

Welke resultaten mag ik verwachten?

De zoute lucht reinigt de luchtwegen, doodt de bacteriën, schimmels en heeft een ontstekingsremmende werking. De groei van nieuwe bacteriën wordt door de zoute deeltjes vertraagd. Na enkele behandelingen in een van onze zoutkamers kunt u weer normaal ademen en wordt u minder benauwd. Verschijnselen zoals tranende ogen, niezen en jeuk nemen merkbaar af. De kans op het terugkomen van infecties (bijvoorbeeld oorziektes) wordt sterk verminderd. Regelmatig bezoek aan de zoutkamer verbetert de longfunctie. De giftige stoffen die in de longen van een roker zijn opgehoopt, worden sneller verwijderd met behulp van halotherapie. Artsen hebben geconstateerd dat duizenden patiënten met behulp van methode succesvol zijn behandeld. Na het ondergaan van zouttherapie of halotherapie konden zij gemakkelijker ademhalen, en hun symptomen zoals niezen, hoesten en kortademigheid namen af. De meeste patiënten voelden al na een paar dagen na de behandeling een positief resultaat en konden toe met minder medicijnen.

Wat zijn de voordelen van Himalayan Pink Salt?

Is zouttherapie /halotherapie genezend?

Houd er rekening mee dat we geen medische behandelingen vervangen, maar aanvullen. Overleg daarom altijd met uw arts hoe halotherapie past in uw behandelplan.

Kan ik bij de Bunker Zoutkliniek parkeren?

Er zijn parkeermogelijkheden aan de straatkant (Westzeedijk) of in de 200 meter verderop gelegen parkeergarage. Parkeergarage 200 meter verderop. Komt u met de fiets dan kunt u wel tot bij de bunker rijden en deze hier stallen.

Hoe kom ik bij De Bunker Zoutkliniek?

Indien u door de poort van Westzeedijk 110 bent loopt u in de steeg bijna tot het einde (zo’n 100 meter). De Bunker Zoutkliniek bevindt zich aan uw linkerhand.

Welke halte kan ik uitstappen als ik met de tram kom?

Stapt u uit op halte Rotterdam Vasteland loop dan 100 meter in de richting Erasmusbrug. Stapt u uit op halte Rotterdam Kievietslaan loop dan 100 meter in de richting Kunsthallen. Beide haltes zijn gelegen aan de Westzeedijk.

Is De Bunker Zoutkliniek rolstoeltoegankelijk?

Nee. Gezien de dikke wanden en daardoor relatief nauwe doorgangen is De Bunker Zoutkliniek helaas niet geschikt voor rolstoelen

Zijn huisdieren toegestaan?

Nee. Huisdieren zijn niet toegestaan.

Zijn er kledingvoorschriften?

Er gelden geen kledingvoorschriften. Wel wordt aangeraden comfortabele kleding te dragen. Met uitzondering van de Rozália kamer mag u uw schoenen aanhouden. U krijgt wel beschermhoesjes om over uw schoenen aan te trekken.